פורמס הינה פלטפורמה בשיתוף משרד עורכי הדין יוחאי אדרי לחיצה כאן ומתחילים

בדיקה ואימות מספר הקצאה בחשבונית

ככל וברצונכם לוודא כי מספר ההקצאה שקיבלתם מספר תקין, ניתן לבצע אימות במערכת מיוחדת של רשות המיסים, הבודקת את תקינות מספר ההקצאה וגם אם מדובר על מספר הקצאה "פקטיבי", המשיכו לקרוא וגלו כיצד.

איך נבדוק אם מספר הקצאה אכן אמיתי?

בכדי לוודא אם מספר ההקצאה אשר מופיע על חשבונית הוא אכן מספר הקצאה תקין ואמיתי, ניתן קודם כל, להכיר את מספר הקצאה במודל חשבוניות ישראל וכן, להשתמש ביישום "אימות פרטי חשבונית". יישום זה מאפשר לעוסקים ולמוסמכים מטעמם לאמת שהנתונים שמופיעים בחשבונית תואמים לנתונים שדווחו לרשות המסים על ידי הספק.

שירות זה פותח במסגרת מודל חשבוניות ישראל, שנועד להילחם בתופעת החשבוניות הפיקטיביות, אשר גורמת לנזקים כספיים משמעותיים למדינה. בהתאם לחוק ההתייעלות הכלכלית, רשות המסים תנפיק מספרי הקצאה לחשבוניות מס עבור לקוחות שרשומים דרך מערכת מקוונת. מספרי הקצאה אלו יהוו תנאי לניכוי מס התשומות בעסקאות מעל תקרת הסכום שנקבעה בחוק, בהתאם למתווה הרשום.

כיצד לבצע אימות למספר הקצאה?

בכדי לבצע את האימות יש להיכנס למערכת לצורך אימות פרטי חשבוניות, ללחוץ על כפתור "אימות פרטי חשבונית" ולהזין את מספר ההקצאה של חשבונית הספק. כך ניתן לבדוק האם פרטי החשבונית תואמים לנתונים שדווחו על ידי הספק לרשות המסים. באמצעות השירות הזה, העוסק יכול לוודא בקלות ובמהירות שמספר ההקצאה שמופיע על החשבונית תקין וכי פרטי החשבונית מתאימים לנתונים שנמסרו לרשות המסים (פרטי העסק שלכם, סכום החשבונית והמע"מ).

אז מי יכול להשתמש בשירות האימות

השירות זמין לעוסקים מורשים, הן יחידים והן תאגידים, ולכל מי שקיבל מהם הרשאה מתאימה באיזור השירותים הדיגיטליים של רשות המיסים.

האם השירות בתשלום?

השירות ניתן ללא תשלום וניתן לגשת אליו בקלות דרך איזור האישי באתר השירותים הדיגיטליים של רשות המיסים.
 

למעבר למערכת ברשות המיסים

מעוניינים שנציג יחזור אליכם?
מלאו פרטים ונשוב אליכם במהירות: